D4 kontra D3

Niestety nie miałem przyjemności testować osobiście najnowszej lustrzanki Nikon D4. Z niekłamaną przyjemnością fotografuję moim staruszkiem D3. Parametry wnuka mojej lustrzanki są imponujące, najbardziej w zakresie czułości. Imponujące ISO 12800 z możliwością podbicia do 204800, przebija D3 ze swoimi 6400 do 25600 o jeden lub cztery stopnie EV. Niemniej jednak Hi1 czyli 12800 w D3 postanowiłem wypróbować i porównać z nieodpartą wolą posiadania najnowszego i najlepszego sprzętu.

Nikon D3 ISO 12800, 35mm/f1.8 DX! 1/250s. Jak widać szumy na zdjęciu są proporcjonalne do wieku staruszka. Czy taki efekt oznacza konieczność wydania $5999 na nowszą wersję? Pomijając inne zalety, poszukuję argumentów uspokajających serce (rozum górą) za wyższością D3 nad D4. Używam Topaz DeNoise, jedno kliknięcie w RAW – moderate i drugie w OK… udało się D3 dorównał D4 przy ISO 12800.

Czy jednak wystarczy to, aby porzucić marzenia o zakupie D4? Przecież są inne cechy: szybkość 11kl/sek zamiast 9 (ok w DX jest 11), kręcenie filmów… do tego jest kamera, lustrzanka jest do zdjęć. Więc jest remis. Szybszy procesor, szybsze karty XQD (minus posiadam szybkie, może nie aż tak, ale wystarczająco CF), lepszy auto focus (plus – znowu remis). Ostatni argument: 400 000 tysięcy klapnięć kompozytu kewlarowo-węglowego kontra… … … tyle to moje D3 miało 116 366 zdjęć temu.

Wygrywa D3 i mój portfel.

W tej chwili, ale czy na długo …

One comment on “D4 kontra D3

  1. I tak z D3 z tego co widziałem nie masz tragedii 🙂 u mnie szumi już znacznie przy ISO 400 w słabym oświetleniu 😉 no ale inny system posiadam…w ostatecznym rozrachunku liczą się zdjęcia a w zasadzie przekaz który spełnia człowieka, ja podziwiam ludzi co analogiem pokazywali co znaczy fotografia 😉 pozazdrościć D3, pozdrawiam 😉

Skomentuj

